Tagit ett beslut om framtiden.

Jag har då vetat om en sak, ganska rolig egentligen, i ca en vecka nu...

Jag har kommit in på Sjuksköterske utbildningen, i Skövde.

Har velat fram och tillbaka, men jag har ändå insett att jag ska tacka nej. Visst det skulle vara roligt att börja plugga och ha en "bättre" utbildning en det jag pluggar nu. Men jag känner ändå att jag vill nog inte, inte just nu.
Vem vet?! om några år igen så kanske jag känner att jag har lust med att plugga. Men jag har verkligen inte det just nu, trivs där jag är idag.
Jag har fast jobb, egen lägenhet och någorlunda nöjd med mitt privatliv. Ska dessutom jobba lite extra i vår och tjäna pengar.

Jag kan komma att ångra mig, det vet jag. Men just nu känns det inte rätt att flytta så pass långt bort och börja plugga. Det är ändå 3 år som jag skulle behöva bo där, och jag vill inte bo borta så pass länge.



Får se om jag söker igen till hösten eller till nästa vår, får se hur det går då i så fall. Man vet aldrig´, men just nu trivs jag där jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0