Ännu en fin vårdag

Just nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe brevid mig och kollar ut genom fönstret... Det ser ut att bli ännu en fin vårdag. Allt känns verkligen så mycket lättare när det är fint väder ute. Men samtidigt känns det så jobbigt då jag vet att jag inte hinner njuta av det fina vädret.

Jag är verkligen en person som påverkas av vädret. Hur pigg och glad har jag varit under den här vintern? Inte speciellt mycket. Jag behöver verkligen sol och värme för att må bra. Visst det finns pollen och sånt skit på våren och sommaren som är jobbtgt, men det har jag fått medicin för nu. Så det står jag ut med.
Önskar att våren och sommaren kunde vara under en lite längre tid än vad det är. Tycker hösten och vintern tar alldeles för lång tid på sig. Egentligen ska jag väl inte klaga, vi har jag fått våren till oss väldigt tidigt i år. Jag såg tex blåsippor häromdagen. Tror det var i söndags, 30 Mars. Hur tidigt är inte det?! 




Ne nu ska jag gör mig klar för jobbet. Ska få njuta lite av vädret då jag ska gå till jobbet och sen åka upp til skörby. Kanske ska passa på att ta några kort där uppe, borde finnas lite knoppar på buskarna där tycker jag.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0