Slutet är nära...

Ikväll börjar sista rycket på jobbet. Med ikväll har jag 8 arbetsdagar kvar. Det är inte mycket...
Egentligen skulle jag bara vilja ha 2, men jag behöver pengarna.

I morse när jag vaknade gick jag till HåboHus för att fråga om att hyra ut till Kristian. Dom går med på den om man ska flytta långt bort. Dom godkänner tydligen inte till alla, det beror på hur långt bort skolan ligger. Hon sa att skövde borde vara tillräckligt långt bort och har jag ett antagningsbesked att visa så ska det vara okej.
Men grejen är... Alla har sagt till mig att det är Kristian som åker på betalningsanmärkelser och allt sånt eftersom det är han som bor i lägenheten. Tex om störningsjouren kommer så får han betala för det. Men på HH sa dom att det är JAG som får skit för det. Det är min lägenhet och jag ansvarar för den. Precis som jag har trott.
Så han MÅSTE skärpa sig, för jag vill ha möjlighet att hyra i HH i framtiden också.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh fan jag var helt säker på att det var den som hyrde i andra hand som fick ta ansvaret. Det låter ju skitkonstigt att det är du som få skiten isåfall!

2008-08-13 @ 15:23:03
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Katta

Linda:

Det är jag som får skiten...

2008-08-13 @ 21:25:24
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

klart det är du, du hyr ju ut den till kristian, det är ditt ansvar vem du hyr ut till och kontrollera så personen är riktig i huvudet.. Försök kolla om det går att skriva över lägenheten på han istället då

2008-08-14 @ 18:07:02
URL: http://carl-astrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0