Varför målar inte jag längre?

Det är verkligen något jag har saknat. Jag tror inte jag har målat på riktigt sedan högstadiet.
Jag har verkligen försökt att uttrycka mig här i bloggen på olika sätt. Försökt att förklara hur jag känner i vissa lägen och så. Men jag har inte riktigt kunnat förklara det i ord. I kväll/natt så sa Maria något som fick mig att verkligen tänka.
Det är nog målandet jag saknar i mitt liv. Jag älskar ju verkligen att ta kort och fånga små stunder i mitt liv, men det är inte alltid jag får ut det jag vill ur mitt fotograferande. Vem vet? det kanske är mitt målande jag saknar?

Jag har därför nu bestämt att jag ska försöka sitta ner och måla när jag känner att jag vill få något sagt. Försöka få ner det på papper i form av färger. Visst kan det bli ganska mörka målningar just nu, men det kanske är det jag behöver?

Att få måla....

Kommentarer
Postat av: Maria

bra tjejen.. jag tror verkligen att det kan vara bra för dig!! kram

2008-08-10 @ 10:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0