Barnvakt, efter mycket om och men

En del i min släkt har ju blivit bjudna på bröllop i slutet av maj. Jag blev inte bjuden, vilket jag blev lite besviken över.
Andra blev lite sura över att dom inte får ta med sina tre barn som då kommer vara 8 respektive 7 år. (shit! dom blir 7år?) Så min faster pratade om at hon inte tänkte gå om inte barnen fick följa med. I det här läget förklarade jag att jag inte heller får gå och att jag kan passa hennes barn den dagen då jag är ledig. Men hon ville inte lyssna riktigt.

Nu helt plötsligt igår så ringde min morbror, som är gift med min faster, han ringde till mamma igår och berättade att min faster nu har ändrat sig. Hon vill gå på bröllopet och tänker låta mig vara barnvakt.
Min mamma frågade morbror om inte hon litade på mig med barnen? Det enda han sa var typ att hon varit lite mysko den senaste tiden. Hon har ju litat på mig förut, när tjejerna var mycket mindre. Jag passade dom nån timme när dom kanske var 6 månader, så man undrar lite. Varför skulle hon inte lita på mig nu?

Hon är ju som sagt lite mysko min faster ibland, men jat tycker om henne ändå.  Det ska iallafall bli roligt att passa Milla, Maja o Sander den dagen. Kommer bli en lång dag, från 13 till midnatt ungefär. Tjejerna kommer iallafall tycka om det har jag en kännsla av. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0