Min snälla pappa

Ibland är min pappa verkligen snäll. Idag så ringde han mig ungefär 10 min innan jag slutade och bad mig komma upp till dom. Men han ville verkligen inte säga vad det var det gällde. Så jag blev ju lite misstänksam.
Jag tog iallafall mammas bil upp dit och frågade vad han ville. Först började han prata om utflykter i Thailand, vad jag skulle vilja åka på och vilka jag trodde skulle vara bra osv.Bjöd på kaffe och pratade om lite annat.  Efter mycket om och men så ropade han ner Kristian.
Efter ännu ett tag så började han prata om att han funderat på hur han ska kunna pigga upp oss lite. Tror han sa så. Varför han vill pigga upp oss vet jag inte, eller jag förstår varför han ville pigga upp Kristian, men mig?
Efter ännu mer om och men så sa han att han ganska direkt visste vad jag ville ha eller behövde. Jag fick mitt lån hos honom avskrivet!! Jag har med andra ord fått min soffa och soffbord. Tack pappa!
Kristian fick körlektioner för samma summa som mitt lån var på. Så nu kankse han också kommer ha körkort snart, får man hoppas på iallafall.

Min pappa får lite sådana knäpp ibland. Han hade inte vunnit några pengar eller så, man undrar ju varför han fick den här iden? Kan ju ha att göra med att han verkligen vill att Kristian ska skaffa körkort och därför vill ge mig något också.
Dom har ju bjudit oss till Rhodos i sommar. Jag förväntar mig inte ens något när jag fyller år, ännu mindre lånet avskrivet.  Så någon knäpp har han allt fått min snälla far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0