Min framtid?

Just nu har jag verkligen ett livsviktigt beslut framför mig. Ska jag söka in till skolan? (ja förmodligen) Vilken ort i första hand?
Jag tror jag har bestämt mig i vilken ordning jag ska ha städerna i. 1. Västerås 2. Jönköping 3. Karlstad 4. Skövde, som det ser ut nu iallafall.


Sen så tänker jag på att jag inte kommer kunna åka til Thailand. Då blir jag så ledsen och vill inte plugga längre. Jag kan ju inte åka bort två veckor precis i början av en termin, det säger ju sig självt. Sen så tänker jag på om jag inte kommer in till hösten. Ska jag i så fall räkna med att åka till Thailand och i så fall ska jag söka till vårterminen? För kommer jag in till våren så kan jag ju ändå inte åka till Thailand.

Det är så mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Jag vill ju såå gärna till thailand nästa vinter! Men jag vet ju inte om jag kommer kunna åka i Januari som planerat. Och det finns ju inte direkt någon som vill eller kan följa med mig över jul.
Jag vet att det finns dom som skulle säga att jag är ung. Jag hinner med att resa. Jag är inte så jävla ung! Kommer jag in nu till hösten så kommer jag vara 26 år när jag är färdig. Då vill jag hellst ha barn redan, men så kommer det ju inte bli. Förhoppningsvis så har jag träffat en vettig kille och vi planerar för barn. då kan man ju inte direkt planera in en resa ett halvår senare. Vet ju inte hur mitt liv ser ut ett halvår efter examen. Jag vill ju vara en ung mamma, som det ser ut nu så kommer jag inte bli det. Och det gör mig ledsen och får mig också att tvivla på om jag verkligen ska plugga.


Kollade lite på antagningspoängen till dom tre första orterna idag. Visst har poängen sjunkit lite dom senaste tre åren. Men frågan är om höstens antagningspoäng sjunkit tillräckligt för att jag ska kunna komma in? Kan ju vara så att jag kommer in på reservplats, men när i så fall får jag veta det? Ska jag hinna hitta boende och flytta på kanske en vecka? Det kan kännas lite omöjligt. Jag har ju kommit in i skövde en gång, gör jag det igen?
Jag vill nog till Västerås, men den chansen är nog ganska liten.

Kommentarer
Postat av: Bergis

oj, det verka rsom att du har lite beslutsångest. Det spelar väl egentligen inte så stor roll till vilken stad du måste flytta, huvudsaken är att du kommer in. om jag var du så skulle jag satsa på att bli förskollelärare, det finns hur mycket jobb som helst inom barnomsorgens lägre åldrar. Passa på, du är ung och du kommer vara unmg när du pluggat klart åxå. 26, ör väl ingen ålder. Ha det gött! Kram

2008-03-25 @ 18:17:25
URL: http://bergis.bloggagratis.se
Postat av: Lisus

men förskolelärare finns det inte så mycket utvecklingområden på. nä bli syrra du.
Karlstad låter finfint det!!!

2008-03-25 @ 18:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0