Vad ska jag välja?

Just nu står jag inför ett stort dilemma! Vet helt ärligt inte hur jag ska göra. Det lutar lite mot ett håll. Men gör jag i så fall rätt val? Vilken ort ska jag välja i första hand osv...

Mitt stora val är just nu om jag ska plugga till Sjuksköterska eller inte? Det lockar mig, det kan jag inte förneka. Men samtidigt så lockar det mig lite att plugga till förskolelärare. Men det jag då funderar på. Passar jag verkligen som det?
Jag har fått höra att jag skulle passa som syrra, har tom fått höra det av våran syrra på jobbet. Jag tycker om att jobba med människor på alla sätt och vis. Vill framförallt jobba med barn.
Men när jag tänker på att jag vill jobba med barn. Skulle inte förskolelärare passa mig bättre då? Jag har ju jobbat med små barn tidigare och det är verkligen roligt.

Som det ser ut nu så kommer jag bara söka in till syrra. Men då återstår ett stort problem! Vilken ort ska jag söka till i första hand?! Jag vet att jag förmodligen skulle komma in i Skövde, men jag vill inte till Skövde. Tror jag kommer välja Västerås som första hand och Jönköping som andra. För när jag har kollat på statistiken senaste två terminerna så har jag någorlunda bra chans i båda städerna. Kommer jag in i Västerås kan jag ju även bo kvar här och det skulle vara så skönt.

Det enda jag vet just nu är att jag inte vill vara kvar där jag är idag. Kan väl tänka mig att stanna kvar i ett år till max, men inte mer. Har ju varit där i snart fyra år. Nu pluggar jag ju till uska, men som det ser ut nu så kommer jag inte kunna få praktik där jag vill och därmed inte få erfarenhet någon annanstans. Det gör att jag kommer ha svårt att få jobb på ett sjukhus tex.  Det är ju sjukhus jag vill jobba på.



Ser ni mig som Sjuksköterska?


Kommentarer
Postat av: Maria

du skulle passa sjuk bra som syrra = )

2008-03-23 @ 21:05:00
Postat av: linda

Fan nu när du säger det så skulle du nog passa som förskolelärare. Har aldrig tänkt på det tidigare, men det skulle kanske vara nått?

2008-03-23 @ 22:02:07
URL: http://www.lindaha.blogg.se
Postat av: Anonym

fasen, vilket tuffta val...
men du kommer nog på ngt.
lycka till!

2008-03-23 @ 22:45:24
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Lisus

karlstad kanske skulle kunna vara nått för fröken? =P
jag tror du kommer bli ssk på barnavdelning i slutändan

2008-03-24 @ 11:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0