Hemsk värld vi lever i

Det händer verkligen så mycket hemskt nu förtiden. Mordet på Engla, Barnmorden i Arboga, Kvinnan i Thailand, 11/9 och skräckens hus...
Hur tänker folk egentligen?
Man måste ju verkligen ha någon form av störning för att göra något sådant. Varken jag eller någon i min närhet (hoppas jag) skulle kunna begå något så hemskt.
Nästan så att man inte vågar gå ut längre. Men hur dåligt mår man inte om man ska gå och vara rädd hela tiden?
Oavsett hur vi väljer att leva våra liv så utsätter vi oss för risker.

Tsunamin, Cykloner och Jordbävningar kan vi inte göra så mycket åt. Det är moder jords sätt att säga att vi börjar bli lite överbefolkade.
Naturkatastrofer kommer vi inte undan hur mycket vi än försöker.

Men att oskyldiga människor blir mördade...  Så ska det inte behöva vara.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men det läskigaste av allt är att alla tänker som du gör, att ingen du känner skulle kunna göra nått sånt. Sen står man där som ett fån och undrar HUR kunde det här hända?

2008-05-14 @ 07:53:48
Postat av: Katta

Men som jag också skrev så HOPPAS jag att ingen jag känner skulle kunna göra så...

2008-05-14 @ 09:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0