Jag spyr på dom!

Jag är inte den som tycker så illa om människor innan jag gett dom en chans.
Men då finns det ju dom som inte ens vill ge en möjligheten att lära känna dom, trots att man kanske har många gemensamma kompisar eller hamnar på samma fester lite då och då.

En del av dessa människor har jag även gått i samma klass som!

Som nu på ICA så mötte jag en gammal klasskompis hennes syster och några av deras kompisar. Några av dessa har gått i samma klass som min bror och jag har umgåts lite med några när vi var yngre.
Men i dagsläget så skulle inte någon av dom här tjejerna ens hälsa på mig i nyktert tillstånd. Några av dom skulle kunna göra det när dom är fulla och någon som vi gemensamt känner är med oss. Men inte alla.

Det är alldeles för många här i Bålsta som tror att dom är så mycket bättre än alla andra! Dom går verkligen med näsan i vädret och fösöker till och med prata finare.
Jag förstår verkligen inte varför?

Vad är det som är så farligt med att vara mänsklig? Att nån gång ibland vara trevlig mot gamla klasskompisar elle nya människor och kanske inse att den personen är trevlig. 

Varför vara så snobbig och märkvärdig?

Jag tycker verkligen inte om den sortens människor, vi har tyvärr alldeles för många av dom här i Bålsta.


Kommentarer
Postat av: linda

Jag håller med dig. men jag tror att det hör till omognad och att de förhoppningsvis växer upp dom också någon dag

2008-05-16 @ 22:51:36
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0