Lab 1 - roligare än väntat...

Nu har jag kommit hem från labben. Det var riktigt roligt faktiskt. Vi hade ju fått höra att vi skulle vara i våra undergrupper och jobba, och jag har typ bara två roliga i den.
Men vi utgick från undergrupperna och gjorde lite mindre grupper, det var ganska många som inte dök upp idag.

Iallafall s var det Christian (från min grupp), en tjej som heter Helen (?) och jag som jobbade ihop. Vi fick gå runt på olika stationer och turas om att vara patient och då hjälpa varandra med hygien, förflyttning och renbäddning. Vi skojade och hade det riktigt roligt. Christian har gjort den här sortens arbetsuppgifter en eller två gånger och Helen aldrig. Så jag fick verkligen lära dom hur man gör i olika lägen. Det var riktigt roligt!
Jag kännde mig ganska så duktig och dom fick prova att göra saker på mig då jag redan kan det. Hur många gånger har inte jag bäddat rent en säng när någon lega i den eller borstat tänderna på en dement? Ett antal gånger.

Så nästa gång blir till att ta blodtryck, puls och prova på venprov. Spännande spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0