Otrevliga människor!

Något jag har funderat på en del är alla konstiga människor som åker buss här i Skövde. Visst jag är van att åka buss, har gjort det ett antal år hemma, har även åkt pendeltåg i 3 år.
Det som förvånar mig här i Skövde är att folk är så otrevliga. Busschaufförerna är jätte trevliga! Dom hälsar alltid och är glada. Men alla andra människor är inte alls tevliga.
Som exempel, idag när jag åkte till skolan så var bussen knappt halvfull. Det finns med andra ord massor av platser att sitta på, men ändå så sätter sig en tjej mer eller mindre på min väska som är på sätet brevid mitt. Då var tex raden framför mig helt tom, varför då sätta sig på min väska?! Hon visade inte ens att hon var på väg att sätta sig på sätet brevid mig, jag har inget emot att någon sitter där. Men man sätter sig inte på någons väska! Tänk om jag hade haft något riktigt kännsligt i den, då hade det gått sönder.
Idag när jag åkte "hem" så var det ungefär lika mycket folk på bussen. Men ändå så sätter sig en gubbe nästan på min väska igen. Men då gav jag honom en sur blick och så satte han sig på en tom rad.
Väldigt ofta när man ska av innan den som sitter ytterst så kan man behöva hoppa över den personen. Folk respekterar inte att andra vill av före dom. Även när det är fullt och några måste stå så flyttar inte folk på sig när man ska fram. Folk ber inte heller om ursäkt om dom råkar slå till en med väskan eller om dom nästan puttar omkull en.

Jag tyckte inte riktigt om att åka pendeln under dom där tre åren då jag tyckte att folk var otrevliga. Men nu skulle jag hellre åka pendeln/tunnelbanan i Sthlm än bussarna här i Skövde.

Tänk att det kan vara sån skillnad på fok här i stan. Är jag i centrum så träffar jag jämt på snälla och trevliga människor. Många hälsar, eller komenterar den tröjan man kollar på och så. Bussarna är som en helt annan värld.



Bild från västtrafik.se

Kommentarer
Postat av: Linda

Något som jag tycker är störigt är när man sitter på den yttersta platsen på bussen och någon sitter på den innersta platsen.

Så ska den personen gå av, så säger den ingenting!

Antingen bara står dom där och ser dumma ut eller så börjar de tränga sig förbi

Är det så jäkla svårt att säga ursäkta jag ska av här?

2008-11-15 @ 13:49:42
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0