Sömnen är ett underligt behov

Jag har nästan aldrig behövt mycket sömn, mamma har berättat att jag redan som spädbarn sov extremt lite. Sen så har det fortsatt så.
Under dom här fyra åren jag har jobbat så har jag gått och laggt mig runt midnatt och sen gått upp vid 6 som senast. Så jag har väl i genomsnitt fått 5-6 timmars sömn varje natt under fyra år. Jag har dock sovit lite längre dom dagarna jag varit ledig.
Nu senaste tiden har jag kanske sovit runt 7-8 timmar i genomsnitt. Det är nog för mycket för mig.

Inatt så somnade jag vid 02.30-03.00 nån gång. Först så kunde jag inte sova, sen så gick en granne runt med sina högklackade skor. Så sista gången jag tittade på klockan så vad den 02.08.
I morse ringde klockan som vanligt vid 7 och var ovanligt pigg. Visst jag var trött och så som jag alltid är på morgonen. Men jag var inte trött i kroppen som jag annars brukar vara.

Så jag funderar på om jag ska tvinga mig själv att vara uppe till efter 1 inatt igen. Testa om den här teorin stämmer... Stämmer det så får jag alldeles för mycket sömn just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0