Sjuka ideal

Häromdagen så kom jag in på en blogg där en tjej skriver om sin typ bantning. Eller bantning vet jag inte om man kan kalla det, det är en ätstörning. Hon skriver om att hon bara får i sig ca 500 kcal varje dag, vissa dagar mindre.
Hon förklarar att hennes ätstörning kom redan i åldern 10-11 och att hon som liten var knubbig.

I hennes blogg så hittar jag lite länkar till andra tjejer som också svälter sig. En tjejs mål är att väga 40 kg! Många av dom här tjejerna, även hon som jag nu följer, dom lägger upp bilder på hur dom vill se ut. Jag tror nog även att dom börjar närma sig det målet.

Hemskt ideal det där. Jag kan förstå att tjejer och killar får ätstörningar. Jag tycker bara det är så tråkigt att alla kanske inte får den hjälpen dom behöver. Att folk faktiskt har de idealen, att man vill vara så smal och riskera sin hälsa.

Nu ska jag inte dölja att jag periodvis har gått på en del idiotiska dieter, det har jag. Men jag har inte psyket eller orken att hålla dessa sieter speciellt länge. Kanske därför jag ser ut som jag gör också...


 

Kommentarer
Postat av: Linda

Det där är verkligen sjukt! Sjukt och äckligt, jag förstår att man vill vara smal, absolut.

Men inte att man vill se ut sådär. Usch tragiskt speciellt med tanke på att det kryper ner i åldrarna :(

2008-11-07 @ 21:31:26
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0