Lite intressant tycker jag...

Det här läste jag i min omvårdnads bok alldeles nyss...

Demenssjuka är känsliga för yttre påverkan och måste bland annat avskärmas från olämpliga, sammansatta och komplicerade intryck. Det rekomenderas att rummen har en lugn helhetsprägel med dämpade, harmoniska färger. Golvet bör till exempel vara mörkare än väggarna, men det bör inte vara blankt eller ha oroliga mönster som kan ge patienten föreställningar om vatten eller is, eller mörka fält som kan uppevas som avgrunder. / ...  / Vidare ska man vara försiktig med radio och tv, bullerkällor som lätt kan distrahera och förvirra.


Jag tycker det i fet stil är väldigt intressant, även det sista om radio, tv och andra bullerkällor kan man ju diskutera.  Borde framförallt diskuteras med cheferna, kommunen och HåboHus.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du kanske kan skriva en uppsats om det och få det uppmärksammat. Det är ju nästan bästa sättet att påverka i dagens samhälle!

2008-10-08 @ 23:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0