Torsdagen

Ja hur har den här dagen varit då?

Jag vaknade tidigt imorse av att dom höll på att renovera i två lägenheter bort (3:e dagen idag). När jag vaknade var jag även hur täppt i näsan som hellts, jag har fått tillbaka lite av förkylningen... Inte så roligt.
Jag bestämde mig för att sova ut imorse, så gott det gick med tanke på allt borrande och bankande. Gick väl upp vid 10 och mådde inte speciellt bra. Kände mig så sliten i kroppen.

Pluggade lite (med betoning på lite) mitt på dagen, läste lite och skrev lite om Livsvärlden.

Vid 3 tiden gick jag och Anna ut på en långpromenad. Vi hittade en vandringsled som gick mitt ute i ingenstans. Efter en timme ungefär, lite mer än en timme kom vi tillslut fram till sjukhuset. Så vi gick då gångvägen därifrån tillbaka hit till Ryd. Hela promenaden tog 1h 20min. Helt okej promenad.
När vi kom till Ryd såg vi en skyld där det stod att Ryds Ängar (ett ställe vid sjukhuset som vi var vid) låg 3 km bort, men vi gick fan längre än 3km. Vi måste ha hittat en helt annan stig.

Men jag måste fråga er... Vad har ni på en när ni ska gå en promenad i skogen för motionens skull? Har ni bekväma kläder som tex mjukisbyxor eller har ni en klänning och strumpbyxor

Sen efter promenaden har jag ätit lite middag. Har även pluggat en del, men jag har inte alls kommit så långt som jag borde. Vilket betyder att jag måste plugga lite på lördag (då kommer jag vara bakis), vilket jag inte tänkt och sen även plugga massor på söndag.

Imorgon ska vi iallafall gå in till centrum, det ska vara 5km dit. Så vi får se hur lång tid det tar. Där ska vi sen gå på systemet och jag ska nog kolla efter en baddräkt också.
Jag tyckte nämligen att det luktade klor idag när jag duschade och fick en sån lust att simma. Så jag funderar på att gå och simma någon dag i nästa vecka.

Nu sitter jag då här med ett glas vin och funderar på vad jag har åstakommit idag. Måste säga att jag inte är speciellt nöjd över dagen. Jag borde ha kommit mycket mycket längre med arbetet. Speciellt med tanke på att jag egentligen borde ha börjat med Fysiologin...


                                                                                                         Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Maria

bekvämma kläder bör väl vara det mest logiska, om man nu inte ska gina genom skogen till ett party på andra sidan .. då kanske man har klänning på sig på en promenix genom skogen , min tanke . Finns säkert dom som går lång promisar i högklackat också .. finns ju människor för det mesta här i värda.. ;)

2008-10-23 @ 22:37:41
Postat av: Linda

ja inte har jag klänning iallafall...

2008-10-24 @ 08:29:50
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0