Påskkärringar... humm...?

Jag vet inte vad jag ska tycka om dom.

Visst det kan vara gulligt att barn klär ut sig till påskkärringar och knackar dörr för att ge bort påskkort. Det kommer jag ihåg att jag gjorde. Vi satt och gjorde massor av kort med kycklingar, påsskärringar och annat skoj på. Dom gav vi till alla vi knackade på hos och fick godis om dom hade, vi gick alltid på långfredagen hemma hos farmor.

Idag när pappa låg och vilade och jag precis var på väg ut så knackade ett gäng killar på. Jag höll precis på med mina bökiga skor så jag kunde inte öppna på en gång. Medans jag satte på mig skorna så han dom ringa på ett antal gånger. Sen gick jag och hämtade godiset, när jag kommer tillbaka hör jag en kille säga: Kommer dom snart så vill vi ha pengar! Dom tar sån tid på sig. Sen säger en annan att dom ska gå nu, medans den tredje ser att dörren inte är låst. Då ringer dom på som galningar, knackar och skriker om att dom vill ha pengar.

Allvarligt?! Vad är det med dagens ungar?? Dom var dessutom knappt utklädda, hade typ en hatt och två prickar i ansiktet med vanliga kläder. När jag sen två minuter senare åkte iväg såg jag granntjejen gå iväg med några kompisar. Dom hade också vanliga kläder på sig och varsin påse i handen. Ingen hade klätt ut sig.

Efter att jag kommit hem har sammanlagt 4 tjejer knackat på som åtminstone varit lite utklädda och som sagt glad påsk. Pappa gav dom några godisar var, det hade nog jag också gjort. För dom var så små och söta. Kan inte ha vart så gamla inte.

Men jag tycker fortfarande det är tråkigt att det har blivit sån mani på att få pengar och att alla barn ska ha. DOm ska ha godis och pengar utan att ens behöva göra ett litet kort. Lite fel tycker jag. Samma sak på halloween, då klär ju barn inte heller ut sig längre. Dom ska bara ha godis eller helst pengar.

Kommentarer
Postat av: - fröken stork -

oh shit! Jag håller med dig!

2009-04-09 @ 18:29:46
URL: http://martinastork.blogg.se/
Postat av: Lisa

men gud vad är det med barnen... här var det inte en enda påskkärring.. hade inget godis till dom iaf, det hade vi ätit upp själva..

2009-04-13 @ 12:28:33
URL: http://carl-astrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0