Onsdag?

Onsdag kväll... Nästan så att jag måste fundera på om det verkligen är onsdag. Att jobba helg och vara ledig vardagar kan ibland göra mig lite förvirrad. Man vet inte riktigt vad för veckodag det är, eller datum för den delen.
Egentligen skulle jag ha 2 dagar kvar att jobba den här veckan, men nu så har jag ju semester på fredag. Så det är bara morgondagen kvar... Lite skumt med tanke på att anledningen till att jag ville ha semester var en begravning, som jag inte ens ska gå på... Lite tråkigt.
Det känns rätt skönt att inte behöva jobba fredag.
Jag behöver att bara få vara. Ändå är det på jobbet som det känns lite bättre att vara mig den här veckan, på jobbet gör jag mitt jobb och bryr mig om de boende. Där kan vi skratta åt helt sjuka saker, prata om dessa saker då och sen så är ju några av mina arbetskamtarer helt underbara. Men mitt i glädjen i jobbet så kommer jag på det... Allt annat! Det livet jag har utanför jobbet, det livet som jag ändå pratat med M om... Även I och S vet lite, men bara lite...

Jag hoppas iallafall att jag och M kan få vara på samma plan, det skulle betyda så mycket för mig och henne. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne på jobbet, eller annars. Så jag fasar för den dagen hon eller jag slutar...

Imorgon är det iallafall torsdag. Jag jobbar till 15.00 och efter det kanske jag åker upp till mamma och solar, eller så kanske Maria och jag tar en kopp kaffe. Vem vet... Jag ska tvätta iallafall.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0