Funderingar kring skolan

Idag har jag varit i skolan på riktigt för första gången det här året. Eller jag var ju i skolan igår också, men det var inte direkt skola utan vi satt mest där och våran lärare försökte svara på frågor.
Idag så hade vi iallafall vårat sista seminarium. Min grupp är väl helt okej. När jag är på seminarie och på labbar så känns det väldigt bra. Då känns det som om jag passar in i Skövde och skulle kunna vara kvar i tre år. Men seminarium och labbar är sån liten del.
Det är under föreläsningar och möjligheten till att kunna prata med andra om skolan som jag saknar nu. Jag kunde prata med andra om olika funderingar och umgås med folk under och mellan föreläsningar. Men så fort Anna slutade så gick inte det längre. Det var då dom flesta började ta avstånd och umgicks med mig för att dom tyckte synd om mig.

Det går inte att vara här i Skövde i 2½ år till i en sån situation. Visst jag kommer bra överens med vissa, det gör jag. Men det krävs så mycket mer än så.
På sätt och vis tycker jag ändå om att plugga och jag vill fortsätta. Men jag vill inte plugga när jag saknar folk runt omkring mig som jag kan umgås med, prata med och plugga ihop med...


Så efter det här luddiga inlägget så ska jag avsluta med att säga:

Jag vill hem nu! Hem till alla jag tycker om och som inte får mig att må dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0