Svinkoppor!

Visst låter det vidrigt!?

Men det är inte så farligt som det låter. Jag/vi har fått en ganska lindrig variant. Har man riktig otur kan man få världens största och variga koppor. Mina är inte ens lika stora som mina myggbett. Kan även medela att mina inte smittar. SÅ jag kan fortfarande umgås med folk. Det enda är väl att jag kan ha lite feber till och från i några dagar till, om den inte gått över om 4-5 dagar så ska jag åka in till Lasarettet igen.
Måste säga att läkaren jag träffade var riktigt bra. Jag fick först dra upp tröjan och visa mina utslag på ena flangen och sen dran ner byxorna och visa dom nya på rumpan (ja jag fick några där idag). Sen sa hon att det var svinkoppor och förklarade varför jag fick den medicinen jag fick. Till sist svarade hon på mina frågor och önskade mig lycka till och att jag skulle krya på mig. Så då var det bara att åka till Apoteket i stan och hämta Heracillinet.


Den högra tabletten är Alvedon, så Heracillinet är en stoor tablett!


Denna underbara temp hade jag idag på eftermiddagen.
Inte undra på att jag hade svårt att gå och fokusera...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade faktiskt svinkoppor när jag gick på högstadiet- tror nog nästan alla i klassen hade det. Helt vanligt men vissst, det låter skitäckligt!

Undrar just hur du har dragit på dig det, det kan ju smitt avia offentliga toaletter, på badhus och i omklädningsrum. Har du befunnit nånstans där nyligen?



Krya på dig!

Kram

2009-06-25 @ 07:24:01
URL: http://annagrillfors.blogspot.com
Postat av: Katta

Jag har badat i en badtunna under midsommar helgen. Det har förmodligen varit så varmt där så det bildats bakterier... Vi är 6 personer som fått svinkoppor, så att vi fått det från badtunnan är den enda logiska förklaringen.

2009-06-25 @ 10:20:13
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0