Ledig dag, Deklarerat, Barn, Shopping

Idag har jag haft ledigt, hur skönt som hellst! Känns som om man är på jobbet på allvar nu. Men det är inte förrän på onsdag som det är på allvar. Så imorgon och på söndag är jag där extra, jobbar som en vikarie. Känns lite skummt med tanke på att jag har en fast anställning och är tillbaka på den innom en vecka. Dom här dagarna (6 hitils) är dagar som jag kommer få betalt för i slutet av April, samma dag som jag får min lön. Inte helt fel :)

I förrgår så deklarerade jag. Jag bev lite chockad! På ett bra sätt. Jag får några tusen mer än vad jag hade räknat med. Men det är fortfarande bara hälften av vad jag fick förra året. Så jag kan nog unna mig ett staket till min uteplats.

Sen så har jag varit på HåboHus idag. Skulle dit för att säga att jag kommer tillbaka till min lägenhet, men det var tydligen redan fixat? Skummt. Jag frågade även hur stor chans jag har att få någon av dom 2:or som finns på Skeppsvägen. Hon kollade upp hur jag låg till på dom, vilket inte var bra platser. Jag sa att jag verkligen var i behov av en 2:a då jag ska flytta ihop med min kille och vi ska skaffa barn. Jag vet att det är en lögn. Men jag vet så många som har fått lägenheter där borta pga av att dom ljuger om saker för HH. Så om jag nu skulle få en lägenhet där borta, vilket jag inte tror, så kan dom ändå inte kolla upp hur pass sant det jag sa var.
Jag är iallafall väldigt irriterad på HH då jag vet att många får lägenheter utan problem där dom vill ha, personer som inte ens stått i kö länge eller nyligen fått andra lägenheter och som känner för att flytta igen.

Jag var i stan med mamma häromdagen. Då shoppade jag en ny vår jacka. En lite mer vardaglig modell. Perfekt att ha till och från jobbet, när man går en promenad och även en kylig sommar kväll. Det blev en röd Didricksson typ vindjacka, jag fick mamma att ta kort när jag hade på mig den. Men jag har inte orkat föra över bilderna till datorn ännu. Köpte grejer för att så smultron på plantagen häromdagen...
Köpte även en spegel idag när vi var i Enköping. På ÖB blev det lite shampoo, deoderanter och hudkräm. Inte illa! 

Nu ska jag sova... Är så trött just nu i en period. Jag behöver verkligen sol i mitt liv.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0