Min trevliga släkt

Idag var jag på "middag" hos farmor och farfar. Brukar kunna vara rätt segt och jag brukar inte alltid känna mig så välkommen. Vilket inte var något undantag idag. Redan när vi var på tomten och farfar var där så hoppade han på mig och sa någon spydig fråga om varför jag inte skulle komma till dom. Men det var Kristian som inte skulle komma, men det visste inte han.

Redan på tomten så sa farfar att jag skulle äta samma mängd mat som Kristian skulle ha gjort, för dom trodde att han skulle komma. Sen även när jag kom dit så sa han det, med en tilläggs kommentar. Att jag snart är störst i familjen (storleksmässigt) så då ska jag ju kunna äta så mycket som dom trott att Kristian skulle äta.
Fick även sjukt mycket kommenatarer om att jag måste plugga igen. Spelar ingen roll att han är alkoholist och var full, det är inte snällt att säga det han sa till mig. Nämner inte ens allt som han sa idag.


Inte undra på att jag bara besöker dom vid extremt få tillfällen. Vilket är jul, påsk, halloween och någon annan enstaka gång då mamma och pappa tycker att jag borde förlja med då halva släkten ska dit.
Kan även nämna att dom bor här i Bålsta...

Jag undviker dom så gott det går. Det är förvånandsvärt lätt. Även om jag stöter på farmor i centrum så ser hon mig inte. Farfar ser en inte heller om han nu skulle vara i centrum för att gå på systembolaget, vilket är den enda butik han besöker.

Kommentarer
Postat av: Linda

Han kan ju inte ha alla hästar i stallet. Helt sjukt med det de håller på med

2009-11-01 @ 20:01:01
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0