Ny Jacka!

Jag har i evigheter behövt en ny jacka. Har hellst av allt velat ha en ny skepparkavaj, men kunnat tänka mig annat om jag hittat något. Men nu så har jag sjukt lite pengar att röra mig med, så då är inte en jacka något jag lägger pengar på. Dom jackorna jag har får duga, skepparkavajen som precis och precis går att stänga och vindjackan.

Idag så ville då mamma ha sällskap till Barkarby, där hon skulle leta efter en jacka... till min glädje... Eller inte.
Självklart så hittade jag en jacka.
Då var mamma så snäll och lånar ut pengar för den. Det var dessutom rabatt på den, så istället för 999:- så betalade jag 749:-. Alltid bra när man ska betala till mamma vid lön.



Jag trodde iallafall att jag skulle betala tillbaka jackan... Men mamma sa i bilen att jag kan få den som en tidig julklapp om jag vill. Vilket jag vill! Jag kommer kunna använda den här jackan hela hösten och vintern, så vad spelar det för roll om jag bara får någon liten grej i jul? Jag ska ju ändå vara själv på julafton och juldagen. Så nu får dom se mig njuta av den redan innan jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0