SannDrömmar?

Nu i några nätter har jag drömmt om olika killar. Det läskiga är att jag kommit ihåg drömmarna så bra efteråt, framförallt en av dom. Det är nästan så att jag kan beskriva i detalj hur det såg ut, känndes osv..
Det skumma är vem/vilka drömmen handlade om.
Det handlade om att några av mina kollegor skulle på en kryssning där något band skulle spela, men jag ville inte följa med. Sen av någon anledning så umgicks jag med J och det slutade med att vi åkte den där båten. Som var en stor kryssningsfärja, men där vi bodde såg det ut som en liten segelbåt? VI gick runt, dansade och hånglade en del. Självklart kom mina kollegor med en massa dumma komentarer. Men mitt i drömmen förvandlades J till R. Och jag kunde verkligen känna hur mycket jag tyckte om honom. Det känndes så bra! Men sen så förvandlades R tillbaka till J... Det enda jag inte kan komma ihåg med drömmen är hur den slutade, jag tror jag blev lite ledsen över att R förvandlades till J och därmed vaknade.
Sen natten efter det så drömde jag om M. Vi var i gymet och i konferansrummet på jobbet, av alla ställen? Tror även matsalen var med på något hörn. Även i denna dröm så fick jag en massa dumma kommentarer från mina kollegor för att vi kysstes. Framförallt Annika.

Efte dom här otroligt verkliga, men ändå konstiga drömmarna har jag börjat fundera... Visst jag förstår på sätt och vis varför jag drömmer om R, men J och M?
Tänk om jag mar missat chansen till mitt livs kärlek? Att mina drömmar säger åt mig att så här kommer det aldrig bli, jag kommer inte få uppleva den kännslan som jag kännde i drömmen i verkligheten igen.
Min chans är över, jag kommer få sitta här i min 1:a resten av livet utan kille och barn.
Eller så är den kännslan som jag fått ibland om att jag inte kommer leva så länge verklig.
Vem vet hur livet kommer se ut framöver? Det har ju inte gått min väg senaste tiden, vad säger att det kommer vända nu eller snart?

Jag har drömmt sanndrömmar flera gånger tidigare, jag tycker därför att det är lite obehagligt med vissa drömmar ibland. Speciellt de som fortfarande känns verkliga efter att jag har vaknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0